Assalamualaikum

Sunday 1 January 2012

2012 with Kerang

Selamat Tahun Baru Kawan2... Ucapkan selamat datang buat 2012, jadikan tahun nie untuk kita tebus balik impian n hajat yang xtercapai tahun lepas. Apa impian aku tahun nie yap??? errrmmm... banyak2... tapi, xtau la tercapai or tercapai dalam mimpi je.. Tu la, tu pon salah satu pengajaran yang aku dapat... jangan la nk impikan kayangan wujud tepi umah aku nie... hehe... tp aku xpenah nak rasa serik atau putus asa... Itulah insan yang bernama Farah Izzaty, klaw betul2 nak sesuatu, biar lambat nak capai or susah nak berada ditahap logika akal nie utk dicapai, tetap menunggu n sabar je... Lepas usaha larr, hehe... 

Aipp... bukan nak cter nie. Siang tadi, penduduk taman aku nie da buat makan2... Biasalah, taman aku nie bukan besar sangat pon.. umah pon da 16 ja.. Tapi memang macam 1 Happy Family. Semua gotong-royong. Masak, tahlil, n makan, semua kt umah aku... Basuh periuk pon kat umah aku.. hehe.. Aku rasa, umah aku dipilih sebab "teratak" aku nie ujung skali, so lapang la skit.. Macam2 ada... Ada kerabu taugeh, ayam percik, ikan bakar, ulam2 n sambal belacan, sambal tumis telur, kerang, puding karamel, agar2, talam cendol, n kuih-muih... memang best n meriah...

Bila dah abis, semua amik sorang skit nak bawa balik... eh, bukan sorang skit.. 1 family skit2.. My ayah n mak memang taw anak dara diowg nie suka kerang.. so, ayah aku soh amik mangkuk... Mula2 ayah aku kata mangkuk aku kecik, last2 aku amik besau skit n pnoh 2 mangkuk.. taw x aku je makan... 

Masa kemas2, aku amik skit2 n makan... malam lak, memandangkan kerang tu terlampau banyak, aku buat la Maggie Kerang... hehe... pas tu, siap ratah lagi kerang tu ngn my mom.. Aduss, xtaw la pe jd sok.... Tapi aku rasa aku xda allergic... setakat nie, memang selamat je aku makan. Sangat kenyang... 

In conclusion, 2012 nie disambut dengan kerang...Banyak sgt kerang yg diisi nie... Yummy... hehehe...
*Mula2 aku nak buat kerabu epal, tapi xsempat lak... Len kali la buat bagi diowang makan... Sangat seronok bila diowg puji Oreo Cheese Cake n Makaroni Bakar yang aku n mak buat.. 
"̮ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮. 

No comments:

Post a Comment