Assalamualaikum

Friday 13 January 2012

Ikhlaskah Aku Melepaskan Dia Pergi...????

Assalamualaikum... Kali nie, coretanku lebih kearah persoalan hati.. Sudah berapa ari aku memikirkan perasaanku nie. Baru2 nie, aku seperti benar2 melepaskannya.. sejak sekian lama, aku biarkan dia berada di penjuru hatiku... Aku pun x pasti perasaanku terhadapnya... Yang aku taw, kisah aku dan dirinya, hanya tinggal kenangan. Dulu, aku memang susah nak lupakan dirinya, tapi lama kelamaan, aku boley menerima takdir yang dia bukan untukku... Kami tetap sahabat... Kadang2 je contact... Tapi kini, aku confuse dengan hatiku yang pernah berbisik, biarkan dia pergi membawa haluannya dan aku dengan diriku sendiri, TAPI tiba2 aku menangis bila mengucapkan kepadanya "semoga berbahagia n take care"... & pabila aku melarang die bermanis mulut denganku lagi... Ketika itu aku rasakan, cukuplah setakat itu sahaja aku mengingati kenangan aku dan dirinya... 

So, my problem is, Kenapa air mataku mengalir sedangkan aku pernah bebisik pada hati, jangan menangis lagi untuk dirinya kerana dia bukan untukku...??? Kenapa perlu air mataku mengalir sedangkan sepanjang tempoh hubungan kami terputus, tidak ter'angan olehku untuk merebut kembali dirinya...??? Kenapa perlu aku menangis sekiranya aku inginkan dan rasakan itu yang terbaik buat dirinya...??? Kenapa aku perlu membebankan akalku untuk berfikir tentang dirinya yang sudah jauh dariku...???? Kenapa Perlu aku menangis sekiranya selama ini aku yakin dengan hatiku yang aku dan dirinya hanya kawan dan xmungkin bersama kerana aku tawar hati untuk bersamanya semula...???? KENAPA & KENAPA..???? Itu persoalanku... 

Adakah aku Ikhlas mendoakan kebahagiaan dirinya dengan insan lain???
Adakah ikhlas aku merelakan dia dengan insan lain??? 

Dan adakah ikhlas ucapan semoga bahagia kepadanya??? 

Aku yakin, dirinya ditakdirkan untuk singgah sekejap dalam diriku, bukan diciptakan untukku... Sampai sudah aku xdapat jawapannya... Kini, aku redha dengan apa yang berlaku... seperti kata sepupuku, 
Klo iklas Allah akn bg kita lbh bahagia.. ;)

Betul gak kata sepupuku, TQ sangat Kak Lily... :) 

 

Segala yang berlaku, mungkin ada hikmah dan sebabnya... Dan aku Yakin, Allah telah menetapkan yang terbaik buat semua Hambanya...
:)

4 comments:

  1. "Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya" Al-Baqarah 286

    be strong ! mungkin ada yang lebih baek tuk pae nanti..

    let bygone be bygone ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq che ah...
      Yap... i'm strong... don't worry...
      cme confuse skit tba2 jd cmtu... ;(
      Kami tau, tuhan sangat adil... insyaallah, da yang lebey baik... :)

      Delete