Assalamualaikum

Sunday 9 December 2012

Walimatul Urus

Assalamualaikum... 


Semalam (8 disember) aku ada g kenduri umah kawan mak aku.... Aku pon slalu gak g umah die... Sekurang2nya setahun 2 kali.. hehe... Yela, kawan mak aku nie taukeh kuih raya yang agak fofular kat Seberang Perai nieh... hehe... Maklumlah, kuih2 die yang agak up 2 date, sedap, n menarik... Kawan2 yang datang umah aku pon banyak yang suka... :D

OK, citer sal kenduri kawen anak die semalam.. Anak die yang kawen nie, anak bongsu, n die nie kawan abang aku sebenarnya... Sebelum2 nie aku x penah g kenduri abg/ kakak pengantin nie.. Yela, sebelum nie g amik kuih je.. haha... Bila aku sampai je, "Omak aiii...!!!!" Ramai nya orang... Tapi dalam hati, mestilah ramai, kan taukeh kuih raya...

Lepas bersalam-salaman, g la amik nasi... Banyak gak lauk... Bila nak cari tempat nak duduk, mata aku asyik melilau sana sini.. Banyaknya makanan lain... Ada char kuey teow, ada ayam goreng panas, ais blended, ais kacang, yang len2 xsempat lak nak menjelajah tengok... hihi... N banyak jenis kuih-muih yang best2 DAN kek cokelat lembab yang menjadi feveret aku n adik aku... Goodies bag lak, ada bedak wangi, dan 1 bekas kecik yang ada kuih2 yang die slalu jual tu... 

Aku rasa, puas sangat g kenduri umah die semalam... hehe... w/pon aku xmakan smua, skit2 je, tapi sonok tengok kemeriahan tu... Aku g kejap je, sebab nak gerak terus g perlis sebab kenduri umah kawan lama mak aku yang 20 tahun lebey x jumpa... 

OK, Thanx 4 reading... :D

No comments:

Post a Comment