Assalamualaikum

Saturday 1 December 2012

Kenduri Tahlil

Assalamualaikum...

Hari nie letih sangat... Sebabnya, family aku ada buat kenduri tahlil hari nie... Dari awal pagi, + asalnya plan nak gerak g kl petang nie.. tapi, disebabkan terlampau letih dan keadaan trafik agak meragukan, so ayah aku decide sok awal2 pagi baru bertolak.. Sebenarnya, ada kenduri umah mak sedara aku kat kl... Slain tu, ley la jumpa mr boolat kesayangan aku tu... Miss him already... huhu... n aku terpaksa apply cuti isnin nie... 

Eh, sambung balik sal kenduri... Kenduri tahlil hari ni adalah utk arwah wan, pak jang n maktok yang meninggal tahun 2011... Kenduri kali ni agak lain bagi aku.. Yelah, aku kan dah kerja, ngan company makcik aku lak tu... Partner makcik aku mmg orang dlm PGR tu... (*PGR tu singkatan utk kawasan perumahan kat situ) Kekoknya aku rasa bila terpaksa berhadapan dengan bos sendiri masa kenduri tu. Then, ofismate aku... 

Tapi ofismates aku ok la... aku xkisah... Tapi yang bos aku tu agak kekok sikit aku nak tegor... Memandangkan die pon xpenahlah friendly style gila2 ngan kami smua... Aku nie klaw nak rapat ngan sesiapa pon, org tu kenalah friendly n agak gila2 sikit... hehe... sikit je la.. lebey2 kang aku malas layan lak... hehe... tu la... hurmmm...

Then, ramai lak asyik bertanya, cuti bapa ari nak g kl??? Kenapa x apply banyak skit??? Macam2... pnat nak jawab... diowg xtaw, aku nie da cuti 3 ari ja tahun nie... sbb aku msuk pon dh bln 9... Ok, lupakan jap sal tu, kali nie nyer kenduri pon agak malas aku nak buat kerja... yela, slalu benda yang aku dipaksa buat adalah *%&@$^%!

Apa ya??? hurmmm... bukan la nak mengungkit, tapi macam aku nie je yang pandai buat benda tu.. Taw x apa???? CUCI PINGGAN loarh.... hehhe... Memanglah keja senang, tapi klaw beratus2 pinggan, mau x senang??? hahha... klaw kenduri kawen ada la org cuci pinggan, tapi nie kenduri kecik2 je... 

Tapi kan, sonok gak la kenduri nie... nie la masanya aku ley jumpa family aku yang agak ramai tu...  :D k la, penat la... nk tunggu final masterchef tapi sangat kecewa sebab 10.30 malam baru start... btol ke x aku pon xtaw lak... 

k la... nite... Thanx sudi membaca...


** Nie la Mr Boolat Kesayangan aku tu... Satu2nya anak buah aku... Luv Him...

No comments:

Post a Comment