Assalamualaikum

Thursday 29 December 2011

“Believe me, this is the unforgettable memories – Part III"

Owkeyh... Now, aku nak sambung cter...25 November 2011 xkisah la klaw xda yg membacanya pon.. sebab, sekurang2nya, blog nie ley jd memory utk diingati sampai bila2 sebab aku dapat membacanya lagi nanti... hehehe... insyaallah... :)

Last day sebelum kami berangkat pulang ke umah masing2, kami cuba mencipta kenangan antara kami... Hari nie, kami kuar malam.. lepas abis AJL.. kami g 6 orang:-
Kiki, Akmal, Mira, Aini, Syud, n Aku

1st plan nk g makan CKT.. mkan dkat2 jew... Kami makan dekat area umah sewa kami gak... baru buka kedai tu.. ok gak la..



pas2 kami g blah pulau... klau owg penang, pulau tu maknanya pulau pinang larr, kna nek jambatan... klau area butterworth n len2 nie, tanah besar... (x pasti lak smua owg png gne istilah cmnie ke/ aku je) Mula2 kami nak penuhi keinginan Mira dulu.. Mira nak g pantai QB... aku ikot je.. xkisah, asalkan dapat spend time sesama... n aku nak tgk diowg semua happy, pasnie smua jauh... huhu...

Ramai orang masa tu.. lbh kurang kul 11 koyt.. masa kami jalan n bergambar, smua tgk.. mungkin terkejut tgk kami 5 orang jalan ngn sorg laki... msti diowg jeles larr tu.. lantak la.. hehe... kami semua dok kata sesama kami, "mesti diowg semua pk cmna la laki nie ley jalan ngn 5 gurlz skali gus.. hehe... mesti nk tanya rahsia akmal.. haha" Lantak larr, kami 6 org je taw.. huhu. kami jalan2 sambil cari aiskrim goreng, tp xda pon... :( so, kami pon amik gambar n duduk2 je kat situ... ksian gak la kt akmal sebab terpaksa jadi kami nyer "cameraman".. huhu...

Puas lepak kt QB kami g Gurney lak... Kat sana pon best... Masa tu kul 1 dah koyt.. xpasti lak... Kami borak2, pas2 dengar cter akmal n syud... huhu... tp cter syud, da yg aku dah dengar.. (hehe.. jgn marah syud.. tp rasa lawak lak) pas2 aku jauhkan diri bila dapat panggilan dari seseorg... kjap je cakap pon, pas2 aku pon xtaw apa yang aku rasa.
  • Sedey- sebab teringatkan yang ini adalah hari terakhir aku bersama diowg di penang nie... 
  • ngantok pon da - dah bpew ari xtdow btol2... (In other words = x ckup tidow) huhu
  • blur pon da gak- mcm xley pk apa2
  • takot- takot nk tinggalkan kenangan manis sepanjang 3 tahun kenal
 

Pas2 aku pon ajak diowg semua beredar dari situ.. mungkin ley pegi tempat len..Padang Kota dah gelap gelita, memang xnampak pe2... so, kami pon gerak je la... pas2 tiba2 akmal tunjuk 1 lg tempat yg best, tp xtaw nama pe tempat tu.. tempat tu sunyi skit, area perumahan, da lampu n tempat cantek... kami g kejap je, sebab da orang yang agak menggerunkan kami... memang la x kacaw, tp tiba2 klaw diowg terniat nak kacaw, xke naya kami... lepas bergambar, kami trus gerak... tiba2 akmal kata die lapar... trus prot kami yang len2 jadi lapaq..  huhu.. so, kami decide nk g Nasymir kt Bandar Perda tu je la... 

Masa atas jambatan, Kiki rakam kenangan kat penang nie guna HP die.. tiba2 da polis.. risau tu x la, lesen aku idup lagi.. tp isau mungkin terlebey muatan... huhu... kesian aini kena nyorok... pas2 lagi 2 polis lak dok suluh2 guna torchlight arah kami... kami wat derkk jew... mungkin die ternampak aini, mungkin x tp rasa keta tu macam terlebey muatan, mungkin die pk something bila tgk kiki yang tengah rakam, atau plik tgk akmal sorang diantara kami semua... lantak larr, janji xda salah pe2... 

Nie larr tempat yang tidak diketahui namanya tu..
sampai je Nasymir, ramai lagi manusia yang xtdow nie.. hehe... ramai gak tengok, lantak arr... Makan2 n sembang2, pas2 blik... ari nie, aku, mira, aini n syud kuar tanpa menggunakan 1 sen duet pon... touch n go, aini nyer pakwe sponsor... makan, smua aini yang bayar... guna duet kami, petang sebelum kami kuar, kami jual tong gas... so, malam tu, duet tu ngam2... huhu... lpas bayar, terdengar beberapa lelaki tegor n kata, "amboi, kuar p mana nie... lambat dah nie"... issssyyyy,,,, sibuk lak... nak mai makan pon salah ka??? ntah apa2...
Kiki Teruja dapat roti Tisu...

Pas tu kami balik, umah kiki jew... c-an gak kiki dok sorg... tp kami stay dulu... main ngn rabbit mean... lbey kurang kul 5 kami blik... mula2 xnak tidow... tp kang xpasal lak owg tgk plik bila g kenduri kt umh aku nanti... so, lpas subuh kami tdow... kul 8 bangun, kemas2 untuk pulang... masa nak balik, suasana sangat pilu... aku xley tahan sebak bila nk kuar dari umah tu...

Brapa kali aku rasa nak masuk blik umh nak plok mira... sbb masa tu, aini dh trun, n syud blik umah die kjap... sayangnyer nk tinggalkan sahabat2 a.k.a keluargaku disini... msa aku dalam keta, aku still nampak mira sedang memerhatikan aku dari atas... sebak makin bertambah... akhirnya, xley tahan, aku trus bye2 n gerak... xsanggup rasanya...
K la... tu je cter aku... sememangnya aku sangat bahagia berada di PSP dengan sahabat2ku ni... aku sayang sahabat2ku... Aku harap hubungan persahabatan x akan terputus walau dimana bumi dipijak... ermmm... sebelum kami kuar overnite sesama tu, kami da tukar2 adiah... selepas dicabut nama, kebetulan, aku dapat nama mira n mira dapat nama aku, syud dapat nama aini n aini dapat nama syud.... Errrmmmm... aku sayang korang semua... 







K la... sekian saja cter dariku.... t aku cter len k... tata...

No comments:

Post a Comment