Assalamualaikum

Monday 19 December 2011

“Believe me, this is the unforgettable memories – Part II"


Owkeyh… kali nie aku nk smbung cter aku ari tu… nie sal 24 November 2011 lak… pukul 6 bangun subuh, pas2 tdow balik… kul 7 aku terdengar suara2 di dapur… ALAMAK..!!! aku lambat bangun ke, aku trus kelam kabut bangun g dapur, tgk2 Syud n Mira dh get ready nk menggoreng sosej, pas basuh muka aku g tlong sama… letih semalam pon xilang lagi rasanya.. tp excited nk g Sedim.. Taw x, walaupun aku nie dh 21 tahun bertapak di Penang nie, tp aku blom pnah g Sedim… hehehe… Bukit Bendera pon x pnah.. huhu.. apa la nasib aku kan???
Sambung balik, lepas je siap menggoreng, kami pon bersiap2… ajak Ainie skali… pada mulanya aku xnk mandi kat sana, so aku x ready la nk bwa bju ke pe disebabkan aku baru baik demam.. kang x pasai, selimut balik la aku… tp memandangkan Syud kata takot ada yg tolak masuk air, terutama Syud snirik, aku n aini pon packing baju n tuala skali..
Cadangnya nk bertolak kul 8.30, tp lbh kurang pukul 10 baru kami bertolak… abe, Mira, Ainie, n Kak da naik ngan aku… sejam lebey gak la baru sampai.. aku xtau jalan, so ikot je la akmal kt depan tue… die silap jalan, aku pon ikot ja.. hehe.. Masa smpai, da 2 biji keta je rasanya.. xda owg sgt… pas2 kami pon mencari-cari tempat terbaik utk kami bentangkan tikar n makanan2 yg dibawa nie… Siap je hidangkan, kami yang gurlz trus g toilet utk tukar baju n tudung, ye arr… I, kiki, n Ainie pakai Shawl, xkn nak melaram dalam air… hehehe… smpai je toilet, “Omak aii…” udara dari toilet menyebabkan batukku semakin trok n macam nk muntah. Actually, aku memang xley tahan bau busuk toilet, t aku akan batuk n macam nk termuntah… so, aku amik keputusan, xnk mandi sebab x nak masuk toilet kt situ. Tapi, nasib la akmal kata da hostel kt atas tu, maybe ada toilet… so, aku n aini pon g la toilet atas yang bersih n xberbau tu…
barang2 dimasukkan kedlm bonet keta...
 Lepas tu, kami start makan… Kiki goreng mee, pas2 ada nugget n sosej… sedap..3x… pandai betol kiki masak. Selesai makan, kami semua turun n mandi. Air sejuk giler, arus deras sangat, risau pon da… tp tgk abe, syuhaid n akmal dh syok berenang-renang tu, ok la… aku pon ikot menyeberang… tp atas bantuan kawan2 larr… sbb arus sangat2 deras, xley control diri snirik… Lebey kurang 3 jam berendam, kami pon nak naik… alamak, nk kena menyeberang balik nie yang merunsingkan aku… 
makan2 sebelum masuk air

Sedap je smua makan masakan kiki
 Masa menyeberang tu, Abe di depan, pas2 kak da, Mira, then aku.. masa menyeberang tu, kami 3 owg pegang tangan, tapi cene ntah, aku terlepas tangan Mira. Masa tu, aku betul2 di tengah air, arus bawa aku… aku cuba suakan tangan aku untuk capai je mana2 batu yang boley dipegang, tapi semua licin… Aku pandang kawan2ku yang dh selamat menyeberang, semua cam terpaku je tgk aku… Korang tau x apa yang aku pk??? “Diowg nie tgk je??? Xnak tolong aku ke?? Sampai ati... Mungkin diowg xtau berenang koyt…” Aku pasrah je, pas2 tiba2 aku terpandang ada orang tgh memancing kt depan tu, harap2 dapatla diowg tolong aku… masa tu otak aku xley pk apa… Otak aku Cuma pk tuhan, n parents aku ja.. tiba2 aku xley control, n try pusing utk mengadap arus, tp aku lak cm nak tenggelam memandangkan kakiku dh sakit.. ye arr, owg sepak bola, aku sepak batu.. huhu.. aku Nampak akmal sua tangan, tapi jauh, die pon x berganjak dari tempat die berdiri tu, so aku tgk je la… bila dh ley control skit, baru aku capai tangan die… Terima Kasih banyak2 utk akmal.. klau die x tolong, ntah2 aku kembali hanyut koyt.. hehehe… Disebabkan pertolongan die tu, aku isytiharkan die adalah safeguard aku.. hehehe… 
Kejadian seram yang sempat dirakamkan...
 Lepas tu, semua naik n gurlz g salin pakaian except Mean n Kiki… kami pon g la toilet kat atas tu.. biasa arr, 5 owg, mstilah lambat skit… tba2 da sowg staf kt situ kot, die kata xley salin situ (mcm marah) tp kami dh nak siap, bia la… lpas kemas2 kami pon bertolak balik, xsempat nek titi gantung… xpe, len kali lak… Lgpon Ainie x sihat… Walaupon letih, kami semua enjoy sesangat… Igt nk bawa abe g Mengkuang, tp tu pon xjd gak…
Hari yang sama gak abe akan balik KL.. Sedey sgt rasa… ermmm… Esoknya kami plan nak g makan CKT lak… taw x CKT tu apa??? Char Keow Teow larr.. huhu… aku xkisah, excited g ada lah, tapi aku xmo kuar pagi, aku letih… tp klau nk makan CKT memang la malam.. hehehe… ok set, sok malam kuar lg…
So, nanti la aku citer Part III nie k… nie pon kenangan terindah buat aku n kengkawan gak.. huhu
 Nie aku Sertakan gambar2 kami kt sana:-


TQ.. Tata... :-)

No comments:

Post a Comment